pátek 25. listopadu 2016

SCRAPBOOKING návod

Jak scrapovat staré fotografie aneb Vintage jinak
ALONA

Dnes scrapuji fotografii Aničky, která udělala skvělou sérii fotografií zapomenutých míst (lost places). Mě její záběry moc nadchly a jeden jsem si vybrala pro Layout. Určitě se mrkněte na její instagram – ty fotografie mají ducha a opravdu stojí za to!


Opadaná omítka a trochu zastaralá televize by se neskamarádily s pestrými a moderními papíry a říkají si o nějaký „vintážový styl“. Jenomže já tvořím dneska a nechci vyvolávat iluzi, že stránka vznikla za doby Vinnetua. Chci, aby LO vypadal čerstvě a moderně a zároveň vintážově (?). Takhle vznikl nápad pro dnešní článek, kde Vám ukážu způsob moderního scrapování starých fotek.


Když chci dosáhnout moderního vzhledu, hlavním zaklínadlem je pro mě KONTRAST a toho se budu držet při používání všech technik.

Na začátku jsem si potřebovala vybrat, s čím budu pracovat a omezit počet technik. Když kombinuji techniky a barvy, v zásadě se držím čísla 3 – 3 barvy, tři techniky. S vícero to jde taky, ale složitěji. Pravidlo 3 funguje s jistotou.


První technika je embossování. Používám distress embossovací prášek, který nanáším pomocí inkoustu Versamark natupovaného přes šablonu. KONTRAST: Snažím se nepoužívat šablonu na vícero místech (max na dvou), abych stránku nepřeplácala. Jinak, pokud nemáte distress, jakýkoliv jinýembossovací prášek bude vypadat taky dobře.


Krakelovací barvy mohou vypadat šmrncovně, pokud se dodrží KONTRAST. Nemíchám barvy spolu (hezky česky neblendují). Nedělám jeden velký flek, ale hodně malých flíčků. Krakelovací barvy mám jenom v pár odstínech, ale jakoukoli barvu se dá vytvořit z bílé, která se obarví inkousty nebo vodovkami. Já jsem na obarvení použila distress stains.


A pokud nemáte krakelovací barvu – nevadí, obyčejná akrylová barva bude vypadat taky dobře.


Poslední třetí technika je dodání trochu lesku. Já jsem zrovna měla perfect pearls, ale stejného efektu lze dosáhnout i pomocísprejů od Heidi Swapp nebo Shimmerz, třpytivých fixů odWink of Stella. Zase KONTRAST – zlatou nepoužívám celoplošně, ale jako akcent. Pouze jemné dotyky štětcem sem a tam.



Snažila jsem se taky nechat velkou část plochy bílou, aby zas KONTRASTně vypíchla fotografii. A poslední kontrastní prvek . černý rámeček, který vše sjednotil.


Taková je má interpretace vintage. Doufám, že něco z toho taky vyzkoušíte při scrapování starých fotografií.

1 komentář:

  1. Alonka je to nádhera. super návod. podľa mňa sa dá tento návod využiť aj aj / aj na vintage, aj na normalne layouty :)

    OdpovědětVymazat

Pin It button on image hover