čtvrtek 23. dubna 2015

Trend(y)...

FÓLIOVÁ ZÁVISLOSŤ
Valeria

Prajem vám všetkým krásny deň, tento mesiac je rad na mne, aby som vám predstavila nejaký zaujímavý trendRozhodnutie bolo viac menej jednoduché. Rozhodla som sa písať o mánii, ktorá zachvátila celý svet: FÓLIA.  Lesklá, zlatá, farebná, so vzormi, bez vzorov... Dá sa použiť na papiere, ale aj na ozdoby. Pôvodne bola zlatá fólia používaná hlavne pri tlači vizitiek alebo špeciálnych papierov či kartičiek drahých a exkluzívnych svetových značiek. 


Potom to začali využívať nevesty,
ktoré nechceli len obyčajné svadobné oznámenieale chceli niečo viac. 


Bola to  len otázka času kým sa trend lesklej fólie objaví aj vo svete cardmakingu a scrapbookingu. Najprv sa fólia začala objavovať na papieroch. Najnovšie papierové sady a papiere od My Mind´s Eye On Trend a Fancy That taktiež obsahujú veľa krásnych papierov ozdobených fóliou. 

Najväčší rozruch spôsobila Heidi Swapp, ktorá na januárovom CHA predstavila svoju novinku - Minc Foil Applicator. Prístroj, ktorý aplikuje fóliu na papier a dodá mu neopakovateľný lesk. Heidi ponúka aj fólie v krásnych farbách a na jej blogu som našla krásne & inšpiratívne projekty. 



Heidi Swapp dokonca vytvorila aj špeciálne papiere vhodné pre túto techniku, ktoré s radosťou využíva aj Laura Sterckx na svojich pohľadniciach. 



Podobné fólie ponúka aj firma Therm O Web. Úžasné farby, z ktorých by som si nevedela vybrať len jednu ! Vy by ste to dokázali ? :-) 


Prinášam ešte niekoľko ukážok pohľadníc vytvorených s pomocou fólie. Všetky vytvorila Jenniffer McGuire, ktorá sa pustila do skúšania fólii a rôznych techník ich aplikácie na pohľadnice. 


Cieľom môjho dnešného príspevku nie je návod a vysvetľovanie ako sa tieto fólie používajú, ale pokúsiť sa nadchnúť vás leskom a ligotom týchto krásnych fólii. 

Musím sa priznať, že som skúšaním a vymýšľaním spôsobov ich aplikovania trošku posadnutá :-) Zatiaľ som skúšala len fólie, ktoré som našla v jednom z hobby obchodov v mojom okolí, ale neviem sa dočkať kedy dievčatá objednajú tieto originálne fólie. Ak by ste mali záujem môžem vám potom ukázať moje nepodarky a  podeliť sa o skúsenosti v jednom z budúcich návodov. Snáď sa mi podarí vytvoriť aj niečo reprezentatívnejšie :-)  Dovtedy budem rada, ak mi napíšete či vás fólie dostali rovnako ako mňa :-) 

4 komentáře:

  1. Val, uhodila jsi hrebicek na hlavicku :) folie frciiiii a teda nechala bych si rict, to jo :))

    OdpovědětVymazat
  2. to ani nie je trend, ale skôr MEGAtrend :-D už len nech dorazia tie fólie :-))

    OdpovědětVymazat
  3. Dělám na svatebním albu a folie mám na každé ozdobě, papíru, kartičce, prostě se jich nedokážu nabažit. Dokážou udělat luxusní stránku i s minimem. Už se nemůžu dočkat, až dorazí i k nám. Ráda bych tvé pokusy viděla v návodu, prosím;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. som rada, že fólie tu majú veľa stúpencov :-) Jasné, potom napíšem. Zatiaľ to vychádza tak, že bez originálnych fólii to nepôjde, ale ten lesk je úžasný :-)

      Vymazat

Pin It button on image hover