pátek 8. února 2013

DIY washi tape ribbon


MAŠLE Z NAŠIPÁSEK


Když je v únoru jako dnes: sníh zmizel, celý den poprchá a slunce asi vyjde až zítra, je čas zlepšit si náladu, což u mě znamená dát se do něčeho veselého puntíkovaného. A protože se stejně chystám na oslavu a musím zabalit dárek, nafotila jsem pro Vás, jaké dělám mašle z milovaných našipásek

Washi pásky takto přejmenovala naše dvojčata, taky už scrapbookerky, které si pravý název zaboha nemohly zapamatovat. A tak už nám to zůstalo.

Budete potřebovat:

  • Dva druhy stejně širokých a brevně sladěných washipásek, já jsem použila 1,5 cm široké
  • Lepidlo – roller nebo oboustrannou pásku
  • nůžky
  • pravítko

NÁVOD

1. Nejdřív vytvoříme základ puntíkované mašle. Moje výsledná mašle má cca 4,5 cm (bez špičatých konců), takže na základ jsem použila jeden díl 10 cm dlouhý a druhý o něco delší – zhruba 11 cm


2. Tyto dva díly k sobě slepíme tak, aby na jedné straně zůstal přesahující rozdíl v délce pásek.  Dvojitý pásek pak slepíme do kroužku právě tímto rozdílem.



3. Připravíme si špičaté konce mašle – u mě zelené. Ustřihněte 2 x pásku o stejné délce – takové,  aby trčela na hotové mašli zhruba o centimetr na každé straně. Já jsem stříhala 2 x 7 cm. Nezkoušejte, tak jako já u první,  stříhat vcelku a snažit se přeložit a slepit! Nejde to.  Vzpomněla jsem si u toho na Pretty woman a parafrázovala svině klouzavý na svině lepivý. Spojené pásky na koncích zastřihněte do vlaječky.


4. Bílý puntíkovaný kroužek jsem v polovině vprostřed stiskla k sobě na střed do kříže přilepila cca 3 centimetrový zelený pásek, který pak spojí celou mašli dohromady. Je to jednoduché, ale ten střed si radši označte tužkou.

5.A. Zespodu přiložte zelený pásek – budoucí konce mašle a příčným krátkým páskem mašli spojte. Zespodu nalepte oboustranný čtvereček, kterým pak přilepíte mašli na místo.


5.B.  Pro ty, kteří si chtějí opravdu vyhrát a mít mašli ve výsledku spojenou jen washi páskami. Na zelený dvojitý pásek  dejte vprostřed rollerem trochu lepidla. Ustřihněte si další kousek bílé pásky, zhruba 3 - 4 cm a přilepte jej na zelený tak, že lepivá strana bude nahoře. Tento krok nevynechejte. Zkusila jsem podle tohoto návodu díly zkompletovat  bez lepení rollerem, ale zelený špičatý díl pak ve výsledné mašli jezdil.



6. Sestavte oba díly mašle – kroužek a špičatý pásek - podle obrázku slepte připraveným krátkým středovým páskem. (V této části pravděpodobně použijete svině lepivý!)

7. Mašle je hotová, takže ji můžete díky lepivému spodnímu pásku přilepit tam, kam je třeba, v mém případě na krabičku s dárkem.


8. Kdo by chtěl dvojitou, trojitou mašli, přidávejte větší a větší kroužky podle č. 1 a 2. (základy větší zhruba vždy o 2 cm. U dvojité mašle to ještě není nutné, ale u trojité už byste museli zvětšit i zelený pásek – konce mašle)



Přeji ať se dílo zdaří a pošlete nám, jak jste mašli použili vy na atelier@paperoamo.cz nebo třeba na našem facebooku nebo v naší galerii ZDE.

…a kdyby se vám ji nechtělo dělat, tak se aspoň  zabavte tady: http://sceny.eu/pretty-woman-
svine-klouzavy/

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pin It button on image hover